Home » Nieuws » Algemene Ledenvergadering nummer 137

Algemene Ledenvergadering nummer 137

Als vanouds trokken leden- en bestuursleden van IJsclub De Telegraaf op de laatste vrijdagavond van november naar lokaal etablissement Café Sluis voor de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van IJsclub De Telegraaf. Hét moment voor het bestuur om haar leden te informeren over de gang en stand van zaken, de weersvoorspellingen nader te bestuderen, nieuwe bestuursleden welkom te heten en afscheid te nemen van bestuursleden.

Met ruim 70 trouwe leden was het weer een goed bezochte avond waarop onderstaande zaken besproken werden.

Gemaal Sluis
Waar er vorig jaar nog sprake was van een mogelijke bouw van een gemaal aan het einde van de boezem (t.h.v. de splitsing Sluis – Ammerse Kade) zijn de plannen inmiddels zover gewijzigd dat er allereerst de komende jaren nog weinig zal gebeuren en dat ook de locatie mogelijkerwijs in Hardinxveld-Giessendam gezocht zal worden. Daarmee is ook de discussie uit de lucht omtrent de onzekerheden van het wel of niet kunnen blijven bestaan van ons clubhuis en de watersportvereniging.

Fiets ‘m d’r in 2019
Afgelopen zomer werd, in samenwerking met Stichting Oranjevriend, voor het eerst Fiets ‘m d’r in georganiseerd, aan de Molenkade, op het water. De grote deelname, de vele toegestroomde toeschouwers en dankzij het prachtige weer werd het een ongekend een succes! Grote dank ging en gaat uit naar de gehele organisatie, de medewerking van Gemeente Molenlanden en grote groep vrijwilligers!

Ledenadministratie
Waar vorig jaar de contributie voor de laatste keer werd opgehaald door Jannie en Teun van der Ham zijn we dit jaar overgestapt op de automatische incasso. De combinatie van helaas al een lange ijsvrije periode met dat niet alle leden willen overgaan tot automatische incasso heeft er toe geleid dat het ledenaantal is afgeslankt. Desondanks zijn we blij en trots dat er ruim 700 trouwe leden wel hebben ingestemd met de automatische incasso.

Afscheid Arno Breedveld en welkom Robbert Brand
Afscheid. Dat nemen we normaal gesproken liever niet. Maar zaken gaan zoals ze gaan en dit keer nam het bestuur afscheid van Arno Breedveld. Na een kleine 10 jaar vind hij het welletjes geweest. Diverse ijsperiodes, kunstijs- en landijsbanen heeft hij voorbij zien komen. De laatste jaren verzorgde hij ook de prijzen voor de verloting. We nemen afscheid van een trouw bestuurslid! Namens het bestuur en al haar leden; Arno, bedankt!
Het afscheid van Arno zorgde ook voor een lege stoel aan de bestuurderstafel. In Robbert Brand werd al snel een kandidaat gevonden; een trouw IJsclub-lid (32 jaar) en vaak geziene gast tijdens de ALV. Tijdens de stemronde op de ALV werd hij dan ook met overduidelijke meerderheid verkozen.

Verkiezingen
Met Bart Mulder, Johan Schep en Tim van de Graaf waren er ook 3 leden herkiesbaar. Weinig discussie bleek hiervoor nodig; alle drie werden ook met overduidelijke meerderheid verkozen.
Bijzondere namen als Juwelier Mulder, De Generaal en Sleeping beauty waren origineel, maar haalden geen meerderheid.

50 jaar lid
Dit jaar werden fiefst 5 leden herinnerd aan hun 50 jaar trouwe lidmaatschap van IJsclub De Telegraaf. Een bijzondere en gedenkwaardige mijlpaal! De door voorzitter gesigneerde oorkonde werd door enkele afgevaardigde in ontvangst genomen en de overige jubilarissen ontvangen hun oorkonde op korte termijn aan de deur of in de brievenbus.

Verloting
Ieder jaar volgt na afloop van de vergadering ook de gratis verloting! Dankzij de jaarlijkse trouwe en gulle giften van onze sponsoren was het weer een prachtverloting waarbij alle leden een leuk presentje kregen!
Grote dank gaat uit naar Thuis bij Gerda, DA Drogisterij & Parfumerie Groot-Ammers, Liesvelds Bindsters, Dit&Dat Groot-Ammers, Bakkerij Van der Grijn, Keurslager Barten en COOP supermarkt. Dankzij hen vind er ieder jaar weer deze fantastische verloting plaats!