Home » Nieuws » De Ammerse Zeepkistenrace

De Ammerse Zeepkistenrace

Samen met Stichting De Oranjevriend organiseren wij De Ammerse Zeepkistenrace.

Hoe gaat de Zeepkistenrace in z'n werk?
Locatie: de stoep bij de Boomgaard, ook wel bekend als de stoep naar Sporthal De Reiger, de voetbalvelden en natuurlijk de feesttent.

We bouwen de stoep om naar een heus raceparcours waarop de zeepkisten via een extra schans naar beneden gaan. Degene die het snelst het parcours heeft afgelegd mag zich met trots de zeepkistenkampioen van Groot-Ammers en omstreken noemen.

Dol op timmeren en gek op creatief bezig zijn? Ook degene die met de mooiste en/of origineelste zeepkist van de helling afgaat valt in de prijzen. Dus maak er iets moois van!

Spelregels
Jong en oud, iedereen mag meedoen. Wel zijn er een aantal regels verbonden waaraan de zeepkist moet voldoen:

• De zeepkist moet 3 of 4 wielen hebben die tijdens de race grondmoeten raken
  • De zeepkist mag geen uitsteeksels hebben
  • De zeepkist moet remmen hebben op beide achterwielen
  • De zeepkist moet een goed stuur hebben
  • De racer moet een helm dragen
  • Max. 2 personen in/op de zeepkist

Het belangrijkste kenmerk van een zeepkist is dat de zeepkist geen aandrijving heeft. De extra helling die gebouwd wordt op de stoep zorgt voor de snelheid. Daarna is het een kwestie van goed sturen en zo snel mogelijk via de hindernissen de finish bereiken.

DURF JIJ DE UITDAGING AAN?
Voor aanmelden en verdere informatie: mail naar zeepkistenrace@oranjevriend.com of laat een bericht achter op de Facebook-pagina van Oranjevriend of IJsclub.

Let op: exacte (start)tijden en overige informatie volgen t.z.t.

Download hier de privacy verklaring